Компаниите од приватниот сектор сега можат да почнат да ја исплаќаат годишната плата (К-15), при што минималниот износ за 2026 година ќе изнесува 19.116 денари.11
Минималната плата се пресметува врз основа на просечната нето плата за февруари, март и април од оваа година, која изнесува околу 47.790 денари.
Според Општиот колективен договор за приватниот сектор, минимумот за К-15 е 40 проценти од оваа основа.
Вработените во приватниот сектор кои имаат најмалку шест месеци континуиран стаж кај истиот работодавач во текот на календарската година имаат право на надомест. Работодавачите можат да платат поголем износ доколку тоа е предвидено во колективен договор или во внатрешен акт на компанијата.
Во одредени случаи, компаниите што работат со загуба или се соочуваат со финансиски тешкотии можат да платат помал износ или да бидат ослободени од оваа обврска, но само ако ги исполнуваат законските услови и имаат соодветна документација и донесени одлуки во согласност со прописите.
Доколку работодавците не ја исплатат законската отштета, може да се соочат со инспекции и казни.
Работниците, од друга страна, имаат право да поднесат жалба до Државниот инспекторат за труд или да ги остварат своите права на суд.
Правото на годишна плата е законско право на работниците кое произлегува од колективното договарање и важечките трудови прописи.
